top of page

Bir İntiharın Anatomisi


Dün izledim malum videoyu ilk kez.. ve son kez de az önce.

Bu sürede video için yapılan yorumları okudum. Sabırla, tekini bile atlamadan. Dalga geçeni, küfredeni, üzülüp kahrolanı, onu anladığını söyleyeni, onu hiç anlamadığını söyleyeni vs...

Kendisini hiç tanımadım. Araştırmadım da.. kim olduğu ile ilgilenmiyorum çünkü. İntiharı seçmiş olmasına, kendine özel inancına ve cesaretine (veya korkaklığına, fark etmez) ciddi saygı duyuyorum. Biz nefesi seçiyoruz kendimizce her gün, o kendi karanlığını bu şekilde aydınlatmayı seçmiş.

Nasıl bu raddeye gelmiş olabilir gayet iyi anlıyorum çünkü onu dinlerken aynada kendimi dinliyor gibi oldum. O gitmeyi seçti bir sabah, ben kalmayı seçiyorum her sabah.

Gel gelelim, yapılan yorumlar dünyanın ne halde olduğunu bir kere daha göstermiş oldu. Bence dünya ve insanoğlu hep böyleydi. Sadece iletişim olanaklarındaki kısıt, bizim bunu görmemize engel oluyordu. Bugün ipini koparan herkes fikirlerini gözümüzün içine sokabildiği için sanki bu yeni oluyormuş gibi düşünüp hayıflanıyoruz.

7 aylık bebeğe tecavüzü diline dolayabilen bir zihniyet ile acı ve kırgınlıkla son nefesi seçen birinin ardından kendi içindeki kötüyü, kötülüğü kusan zihniyet arasında hiç bir fark yok. Kötü kötüdür ve çıplaklığı işte böyle ürkütücüdür...

4 sene önce katılmaya başladığım seminerlerde gördüğüm şey şuydu; herkesin bir hikayesi var ve sizi temin ederim bu hikayelerin en kötüsü sizinki değil hiç bir zaman...

35 yaşındaki bir adam ölmeyi seçti dün, kendi özgür iradesiyle...

Ve ben onun ardından yapılan yorumları okuduğumda o mu yoksa yaşadığını iddia eden adem oğullarının içindeki insanlık mı daha ölü karar veremiyorum...

Ölüye saygı yok...

Diriye saygı yok...

Din var, Allah var, peygamber var...

Biraz insan yok...

İnsan olmak ve hayatı hayvanlardan daha az anlamak ne hazin şey demiş Pistrati ve ne kadar güzel söylemiş...

Yúzündeki o haylaz gülümsemeyi görür gibiyim şu anda genç adam. Umarım karanlığını az da olsa aydınlatmayı başarabilmişsindir ve yolun hep aydınlık olur.

Güle güle...


Tanıtılan Yazılar
Daha sonra tekrar deneyin
Yayınlanan yazıları burada göreceksiniz.
Son Paylaşımlar
Arşiv
Etiketlere Göre Ara
Henüz etiket yok.
Bizi Takip Edin
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page